Facebook'ta takip et.Twitter'da takip et. Abone Ol!
Seo Nedir?
SEO
2016-03-11 13:19

Seo Nedir?

Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. İngilizce kısaca "SEO" (Search Engine Optimization) olarak ifade edilmektedir. Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik yani matematiksel bir yapı kullanmaktadır. Bu nedenle web geliştiricileri; yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya dikkat ederek oluşturmak durumundadır. İnternetin ekonomik anlamdaki gücünün artması neticesinde hızla yaygınlaşmaya başlamıştır.

 

Seo İşlemleri

 

Site İçi SEO (On Page SEO)

 

Site içi düzenlemeler; arama motorlarının siteyi düzenli bir şekilde okumalarına ve anlamlandırmasına yardımcı olur. Arama motorları; herhangi bir siteyi içeriği ile değerlendirirken kullanıcı deneyimini gözönünde bulundurur ve algoritmasını o deneyimlere paralel olarak oluşturur. Zaten arama motorlarının en büyük amacı da kullanıcıların istediği sonuçları onlara sunmak.

 

Site içi SEO işlemlerine örnek olarak "W3C Geçerlemesi, robots.txt, uygun başlığın kullanılması, görsellerdeki çözünürlük kalitesi, alan adı (domain) uygunluğu, özgün içerik, site hızı" gibi metotlar gösterilebilir.

 

Site Dışı SEO (Off Page SEO)

 

Site dışı SEO yapmak için çok sayıda farklı teknikler vardır. En popüler olanları ise sitenin kaliteli ve yüksek backlink sayısına sahip olmasıdır. Backlink, bir web sitesinin diğer bir siteye verdiği linktir. Ancak başta Google olmak üzere tüm arama motorları; manipüle edilmiş backlinklere karşıdır. Bunun nedeni, backlinklerin arama motorları nezdinde bir referans olmasıdır. Dolayısıyla arama motorları, yapay bir referansı kabul etmeyecektir. Bu bağlamda web sitesine gelen backlinklerin gerçek kullanıcılar tarafından gerçekten verilmesi gerekmektedir. Bunun gerçekleştirilmesi de kaliteli ve insanlar tarafından gerçekten beğenilen web sitesi yapmak ve bu web sitesinde ilgi çekici içerikler yayınlamaktır. Bu sayede insanların sitenize backlink vermesini sağlayabilirsiniz.

 

Backlinkler dışında arama motorları; kullanıcı deneyimlerini gözönünde bulundurarak web dünyasındaki birçok sinyalden yararlanır ve algoritmalarını bu sinyaller ile dayandırır. Sosyal medyadaki etkinlik, marka bilinilirliği gibi birçok etken de arama motorlarının dikkat ettiği alanlardır. Dolayısıyla bu alanlardaki etkinliğe de önem verilmelidir.

 

Black Hat SEO

 

Çeşitli onaylanmayan yöntemlerle arama motorunun çalışmasını manipüle ederek bir sitenin ilgili veya hedef anahtar kelimede öne çıkmasını sağlamaya çalışma işlemidir. Yöntemlerden bazıları;

 

Anahtar Kelime Yığınları,

Çıkış Sayfaları,

Bilgisayar tarafından otomatik yazılan sayfalar,

İkiz Sayfalar,

Küçük makaleler,

Görünmez Yazılar

Olarak sıralanabilir. Black Hat SEO teknikleri, onaylanmayan yollar olduğu için; Alan adının tamamen veya kısmen indexlerden çıkarılması ile de sonuçlanabilmektedir.

 

Tarihçe

 

Bu kavram, ilk olarak 2006 yılında Rohit Bhargava tarafından ortaya atılmıştır. 2006 yılında yazdığı makalesinde[1] Rohit, sosyal medya optimizasyonundan bahsetti ve 5 maddelik bir liste yayınladı. Bu makale; dijital pazarlamacılar tarafından fazlasıyla tartışıldı ve dikkat çekti. Daha sonra çeşitli kişilerce bu liste genişletilerek 16 maddelik bir liste oluştu. İlk makalesinin yayınında 4 yıl sonra Rohit, yayınladığı 5 maddelik listeyi revize ederek değiştirdi. Sağ tarafta Rohit’in 5 maddelik listesi bulunmaktadır:

 

Liste görselinde geçen kelime anlamı,

 

Mashup    :Bir ya da daha fazla kaynaktan API ve benzeri servisler tarafından ham dataları alarak, dataları yeni bir forma dönüştürerek hizmet veren web siteleridir. Örneğin, merkez bankası sitesinden döviz kurlarının XML formatında alınarak yeni bir tasarım içinde sunularak oluşturulan web sitesi, bir "mashup"tır.

Optimizasyon Süreci

 

Optimizasyon sürecine ilişkin aşamaların bazıları şunlar olabilir:

 

Statik IP

W3C geçerlemesi

LSI tekniği ile eşdeğer içerikli kelimelerin içeriğe yansıtılması

Sayfalara uygun başlıklar seçilmesi (Title)

"robots.txt" dosyasının kullanımı

Meta etiketlerin kullanımı

İçeriğin özgün olması (başka sitelerden kopyalanmamış olması)

Site içi dolaşımın düzenlenmesi

Sitenin içeriği ile alâkalı başka sitelerden bağlantı toplanması

Sitenin seçilen anahtar kelimelerin site içeriğindeki yoğunluğunun belirlenmesi

Arama motoru örümceklerinin siteyi daha hızlı taraması için site haritası oluşturmak

İlgili anahtar kelimeleri kalın veya italik şekil gibi özellikler kullanarak ön plana çıkarmak

Tablo düzeni ile tasarlanmamış, CSS tabanlı sitelerin oluşturulması

Bir sayfadaki link sayısının 100'ün altında tutulması

Resim alt etiketlerinin içerik ile uyumlu hâle getirilmesi

Site açılış hızına doğrudan etki edebilecek unsurların gözden geçirilmesi

Kullanıcı dostu url yapısı tercih edilmesi

Sitedeki tüm metinlerin site geneli ile uyumlu olması

"404" sayfalarının çalışan bir sayfaya yönlendirilmesi

Site için yerel uzantılar kullanmak

Sitede güvenlik sertifikası kullanmak

Site için Favicon görseli kullanmak

Sitenin içerik-kod oranı

Sitenin güncel içerik ile beslenmesi

Sitede kullanılan resimlerin özgün olması

Sitede kullanılan resimlere yükseklik ve genişlik değeri atanması

Sitenin barındırıldığı sunucunun yerel olması (yerel arama sonuçları hedeflendiğinde geçerlidir)

Sitenin sosyal medyada bilinirliğini arttırmak

Site içinden, otoriter sitelere Dofollow veya Nofollow etiketleri ile işaretlenmiş link çıkışları vermek

Siteyi çeşitli nedenlerle oluşabilecek muhtemel yayın kesintilerinden korumak

Bir site ile ziyaretçiler arasında karşılıklı alışverişe dayalı bir ilişki oluşturmak

Gereksiz Javascript kodlardan (kullanıcının içeriğe odaklanmasını kesen uygulamalardan) siteyi arındırmak

Google Insights puanlamasında mobil ve masaüstü olmak üzere iki alanda da 70 üzeri puan elde etmek

Alan adı seçimi

 

Arama motoru optimizasyonu çalışmasında 'domain ‘in oldukça büyük etkisi vardır. Bu faktörler:

 

Alan adının uzun süreden beri kaydedilmiş olması

Alan adının ilgili anahtar kelimeleri içermesi

Terimler

 

SEO: .Arama Motoru Optimizasyonu

Onpage: Sitenin ilk sayfası üzerinde yapılan anahtar kelime odaklı iyileştirmeler için kullanılır.

Pagerank (PR): Google’ın sayfalara verdiği sayısal değer. / Yeşil çubuktaki sayı.

Pagerank Güncellemesi: Google’ın sayfa değerlerini yaklaşık 3 ayda bir yenilemesi / Yeşil çubuktaki sayının belirli aralıklarla güncellenmesi.

Backlink: Başka sitelerden, size verilen bağlantı, köprü, link. / Pagerankın temel taşı.

Trustrank: Sitenin arama motorları üzerindeki güvenilirliğine verilen puan.

Outlink: Sizin başka sayfalara verdiğiniz bağlantı, köprü, link.

Link Değişimi: Karşılıklı link alışverişi / linkleme.

Google Dance: Google mühendislerinin yaptığı algoritmalar üzerindeki güncellemelerden dolayı sıralamalarda meydana gelen dalgalanmalar.

Metatag: Web sayfasını Google'a tanıtırken kullanılan kodlar.

Sandbox: Google'ın, optimizasyon uygulamalarında illegal yolları seçenleri cezalandırması.

Filtre: Google'ın sandbox ya da ban cezalarından önce verdiği ufak sıralama kayıplarının oluştuğu ceza türü.

SEF: Açılımı, "Search Engine Friendly" şeklindedir. Sayfa linkini anahtar kelimelerden oluşturmayı amaçlar.

Google Panda: Google, bu uygulaması ile internet sitelerini belirli kriterlere göre sınıflandırır. Bu sınıflandırma neticesinde çıkan sonuçlara göre de sitelere arama sonuçlarında yer verir.

Search Engine Hidden: Gizli Arama Motoru optimizasyonu.

Adsense: Google’ın webmasterlara sunduğu bir reklâm sistemidir. Sayfa içeriğine göre reklâm konulur; tıklanma oranı arttığı için tercih edilir.

Adwords: Google Adsense’in reklâm verenlere yönelik bölümüdür. Ücret karşılığı reklâmınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz.

Spam: Arama sonuçlarında yükselme elde etmek için içeriklerin ve anahtar kelimelerin yüksek sayıda yinelenmesidir.

Link Tarlası: Link değişimlerinin abartılması sonucu yüzlerce linkin yer aldığı sayfa/site.

Fake PR: Pagerank değerinin sahte olması. Örneğin; gerçek pagerank değeri 2 olan bir sitenin, pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank değerini kendine kopyalaması.

SMO: Sosyal Medya Optimizasyonu

Referans Link: Başkalarının sizin linklerinizi diğer kaynaklarda referans olarak göstermesi.

Orantılı Backlink: Siteye oluşturulan bağlantıların, orantılı bir şekilde alt sayfalara da oluşturulması.


Bu haber 930 kez okundu.
  • E Ticaret Modelleri – B2B, ...
    Elektronik Ticaret'in hayatımıza girmesiyle beraber zamana bağlı olarak da bu sistem kendi arasında modellere ayrı...

  • SEKTÖREL PR ÇALIŞMALARI VE...
    PR ajansları firmalar için marka değerini ve itibarını arttırmak amacı ile yapılan hizmettir. Firmaların tanın...

  • Arama Motorları
    Arama motorları, İnternet üzerinde bulunan içeriği aramak için kullanılan bir mekanizmadır. Üç bileşenden olu...

  • webhaber.com.tr
    Reklam sektöründe bizimle çalışmak demek doğru adrese gelmeniz demektir. Özgün ve pestijli imaj yaratarak si...

  • Google Seo Optimizasyon
    Google SEO çalışmaları diğer arama motoru optimizasyon işlemlerine göre daha çok önem arz etmektedir. Çünkü...


HAVA DURUMU

+8
°
C
H: +
L: +
İstanbul
Salı, 05 Aralık
7 Günlük Hava Tahmini
Pt Ça Pe Cu Ct Pz
+ + +11° +12° +15° +15°
+ + + + +10° +11°
PROMOSYON
YAZILIM
TV REKLAM
GÜNLÜK BURCLAR
MEDYA PLANLAMA
ANNE ÇOCUK

webhaber.com.tr Tüm Haklları Saklıdır. Web Yazılım, Seo, Medya Planlama, Pr, Reklam

webhaber.com.tr